خانه / دسته‌بندی نشده / اوقات فراغت را باید از حالت برنامه های کلیشه ای خارج کرد

اوقات فراغت را باید از حالت برنامه های کلیشه ای خارج کرد



محمد اسلامی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران افزود: اوقات فراغت تابستان را باید با برنامه ریزی و مدیریت متمرکز و مستمر، به فرصتی برای مسئولیت پذیری دانش آموزان و نوجوانان تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: باید برای اوقات فراغت فرزندان یک کار غیر کلیشه ای خلاقانه آزاد در نظر گرفت تا منجر به رشد استعداد های آنها شود .
مقام عالی دولت در استان مازندران تاکید کرد: باید دانش آموزان از حالت سنتی پشت نیمکت و میز نشینی و خواندن و نوشتن خارج شوند تا با افزایش تحرک و نشاط، دوره تحصیلی بعدی را با انرژی مضاعف و هدف آغاز کنند.
اسلامی با بیان اینکه باید از دانش آموزان در اداره و حفاظت از محیط زیست بیشتر بهره برد ، گفت: متولیان اوقات فراغت دانش اموزان برنامه هایی برای آشنایی بیشتر دانش اموزان با ظرفیت استان طرح و اجرا کنند .
وی اظهار کرد: در مسیر برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان باید شناسایی استعداد از طریق مدیریت صورت بگیرد و مسئولان آموزش و پرورش در این مسیر باید از برنامه هایی با آمار حجمی پرهیز کنند.
استاندار مازندران بیان کرد: درنظرگیری مولفه هایی چون مهار دوگانگی شدن شخصیت فرزندان و نشاط در برنامه ریزی اوقات فراغت و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی که متاسفانه در حال حاضر در حال تغییر است، از الزامات این برنامه ریزی است.
**تقویت کار تیمی در برنامه ریزی اوقات فراغت
اسلامی ادامه داد: باید کار فردی و انزوا را حذف کنیم و کار تیمی و هماهنگی را جایگزین آن کنیم و اجازه دهیم دانش آموزان در اوقات فراغت با ورزش، مسابقه و مباحث پژوهشی تیم و گروه خود را هدایت کنند.
او گفت: آشنایی با داشته های با ارزش فرهنگی استان و ظرفیت های جدید طی بازدید میدانی جهت ایجاد روحیه خودباوری و باور کردن کشور و پرچم نیز در اوقات فراغت می تواند اتفاق بیفتد.
استاندار مازندران اظهار کرد: همچنین در مقوله محیط زیست نیز باید به کمک بچه ها رفتار زیست محیطی مردم را اصلاح کرد که این مساله هم در اوقات فراغت امکانپذیر است.
وی با بیان اینکه درصد مردم بومی غرق شده در دریای خزر زیاد است ، افزود: این مساله جای سوال دارد که متاثر از عدم کار فرهنگی و آموزش و انتقال الزامات است که اوقات فراغت بهترین فرصت برای اینگونه آموزش ها در کنار ارزش شدن قانون پذیری به جای قانون گریزی در فرزندان است.
مقام عالی دولت در استان مازندران تاکید کرد: در کارهای مهارتی نیز باید به طور جدی وارد شویم بسیاری از فرزندان ما با مدرک دکتری فاقد مهارت کارآفرینی هستند، چون بحث کارآفرینی در کنار ژنتیکی بودن اکتسابی نیز هست و نیازمند ذهن خلاق می باشد.
استاندار مازندران گفت: بنابراین باید ذهن را معطوف به این کرد که بتواند از یافته های خود برای استفاده از محیط بهره ببرد که بهترین زمان برای بروز و پرورش، دوران دانش آموزی است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ارگان ها و نهادهای فرهنگی به عنوان پایگاه اوقات فراغت استفاده کرد گفت: همه باید در خدمت آموزش و پرورش باشند چون سرمایه اجتماعی ما در این نهاد ساخته می شود.
دومین جلسه شورای آموزش و پرورش روز چهارشنبه در سالن استانداری مازندران با حضور مسئولان استانی و اعضای شورا برگزار شد .
در حاشیه دستور جلسه امروز مسائلی همچون دغدغه های اعتبارات مالی آموزش و پرورش و دغدغه های استقرار پایه دوازدهم در نظام جدید آموزشی که از سال تحصیلی آینده اغاز می شود مطرح شد.
استان مازندران 530 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه و پایگاه اموزشی در حال تحصیل هستند .
/1899/7335



انتهای پیام /*










درباره gohari

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *